Wednesday, February 11, 2015

tak rindu


Pernah kan rasa gila dekat orang, dekat memori, dekat tempat yang kau rasa kalau pada masatu juga kau nak pergi jumpa orang tu/kembali ke memori manis malah pahit/berkunjung semula ke tempat tersebut. Tak, aku serius tengah rindu kat seseorang. Kahkah. 

Tapi orang kabor, bukan semua rindu tu kita boleh ucap. Bukan setiap kali rindu tu kita boleh luah. Kan? Kang kita kabor ke berulang kali dia jadi annoyed pula dengan kita. Clingy sangat pun tak ke mana juga kan? Ceh! Ayat nak sedapkan hati ke tu?

Sebenarnya macamni, bila dah start rindu ke something/someone, lepastu mula lah melarat rindu ke benda lain. Macam memula teringat sikit je kat something/someone, lepastu mula la putar imbas balik memori silam yang manis pahit, orang-orang yang dah lama tak ketemu ataupun tempat yang pernah kita kunjung tiba sebelumnya. Sebabtu tak suka nak mula rindu. Eh, ke aku sahaja yang perangai camni?

Tapi eh, kenapa tulis pasal ni? Tengah teringat kat someone la tu sebabtu tulis macam gini. 

Bai, nak tidur. Esok long day. Eh hari-hari pun long day bagi seorang aku. Moga seorang aku ini tabah dan kuat. Sikit lagi ni *tepuk bahu sendiri*.


No comments: